09 januari 2023

Trip 82 [2] Keuzes, allemaal keuzes

Bouw   De aanloop naar ons vertrek - de weken voor Kerstmis - verliep alles behalve gemakkelijk. Het schoot me in de rug en ik kon even geen kant meer op. De fysio hielp niet. 'Reken op enkele weken', zei de huisarts. Maar ja, die heb ik amper,want op 16 januari 2023 worden al onze persoonlijke spullen door de verhuizer uit huis gehaald om opgeslagen te worden tot ons nieuwe appartement klaar is. Gelukkig hebben we kinderen die ons komen helpen met inpakken. De boekenwand, die wel meegaat, wordt door de verhuizer uit elkaar gehaald.

Ziggo   Tamelijk ingewikkeld is het om contact te krijgen met Ziggo. Kan ik een abonnement enkele maanden op pauze zetten? Moet ik het abonnement opzeggen en wat gebeurt er dan met mijn Vodafone telefoonabonnement? Ik krijg van alle kanten andere adviezen en - soms tegenstrijdige - tips...

Wat neem je mee als je enkele maanden met een buscamper naar het zuiden reist? Ik ga (mijzelf) eens wat vragen stellen en deze hier ook beantwoorden. Als je op- of aanmerkingen hebt, of betere antwoorden: graag!

* Winterbanden monteren?
We rijden langs de westkust van Frankrijk naar het zuiden. Sneeuw kan er in de Pyreneeën liggen, maar verder normaal gesproken niet. En worden we overvallen door de sneeuw, dan wachten we wel tot deze is gesmolten.

* Fietsen mee?
Ja, we nemen twee eFietsen mee. Zeker in Spanje en Portugal zullen we af en toe ergens enkele dagen staan en dan is een fiets wel zo prettig. Al komt dat het gewicht van de bus niet ten goede.

* Isolatie cabineramen?
Nee, die laat ik thuis. Ideaal in de wintersport, maar niet als je telkens weer rijdt. Bovendien verwachten vooral plus 15 graden...

* Laptop mee plus...
Geen twijfel mogelijk. Plus een losse, kleine harde schijf (5 Tb) om de foto's onderweg veilig te stellen en recente bestanden en foto's mee te nemen (voor als een opdrachtgever ineens iets nodig heeft).

* Smartwatch of 'gewoon' horloge?
Het slimme polshorloge ontvangt ook berichten, ik kan er zelfs mee telefoneren. Houdt stappen bij en nog veel meer. Maar: moet elke nacht worden opgeladen. De Seiko werkt op zonne-energie: hoef ik nooit iets aan te doen. Maar houdt alleen de tijd bij. En de hoogte.

* Bergschoenen?
Ik neem ze niet mee. Spanje, Portugal, Frankrijk: we komen wel bergen tegen maar gaan er geen grote wandelingen maken, voorzie ik.

* Twee camera's?
Neem ik mijn beide camera's mee, of volstaat één. De gedachte is altijd: er kan er één stuk gaan... Maar in de praktijk is dat nog nooit gebeurd. Ik voorzie dat ik het bij één camera laat, de X-T4. Of koop ik voor die tijd nog de X-T5 (denk het niet)? Nee, ik overweeg alleen nog de 23 mm f/2.0 te vervangen door de nieuwe 23 mm f/1.4.

En zo waren er nog wel een paar... maar het is allemaal goed gekomen!

 



 

 

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen