08 december 2020

Trip 36 [4] Een dagje mobiel kantoor


Zeeland. Ja, ze hebben hier zelfs al stroom... 

De mist was vanmorgen verdwenen, maar de dikke bewolking was er nog steeds. Daar kwam de zon niet doorheen. Het zonnepaneel op de camper heeft dan ook vrijwel niets opgeleverd. Thuis scheen wel de zon, zie ik aan de opbrengst van de zonnepanelen op het dak daar (wat handig toch, al die apps waarmee je van alles kunt zien en besturen: verlichting, muziek, alarm/camera).


Nog steeds zijn er mensen
die van de gebiedende wijs
helemaal niets begrijpen.
Het werd dus een dagje 'weinig'. Nou ja, ik heb aardig wat zitten werken. De boekhouding is helemaal bij, stuurde twee verhalen naar mijn Noorse opdrachtgever (kampeermagazine) en bereidde een derde voor. Lopend naar een Jumbo-vestiging hier in de buurt had ik enige beweging en weer een voldoende gevulde koelkast.

Ik kom uit een gezin dat je zonder enige overdrijving 'traditioneel' kunt noemen. Mijn ouders leven overigens niet meer. Vroeger thuis werkte mijn vader en mijn moeder was thuis voor de twee zoons die uit het huwelijk werden geboren. Mijn vader hanteerde de schroevendraaier als dat eens nodig was, mijn moeder stond in de keuken. 

In dit milieu waren wij zonen 'vrijgesteld' van huishoudelijke taken. Wassen, eten koken, ik heb het allemaal niet geleerd. Vervolgens tref ik een vrouw die koken leuk vindt. Dat stimuleert de gang naar de keuken ook al niet. Nou ja, ik bak tegenwoordig graag brood. Maar dat is zo simpel dat iedereen die kan lezen dat kan.

Nou ga ik ook graag met de camper op pad, ook wel alleen. Dan eet ik graag buiten de deur, maar als dat niet kan worden het blikken soep met brood (heerlijk!) of: dit soort voedsel. Kokend water erbij (dat kan ik wel), acht minuten wachten en smullen maar. Ja smullen, want ik vind de meest echt lekker! Geen afwas, snel klaar, voedzaam. Voor die paar euro kun je niet tobben... wel lekker eten! Te koop bij de buitensportzaak (Outdoor in Roosendaal, Bever in Bergen op Zoom).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Trip 101 [5] Miljoenen bakstenen