06 september 2022

Trip 76 [2] Ganzen, regen, Heusden en een terras

Uitzicht   Wat een mooie camperplaats is dit in Heusden! Goed, kost 20 euro per nacht, maar dan sta je er wel mooi bij.

Ontspanning   Vanmiddag gewerkt (voor Bobil og Caravan Magasinet en Viva kamperen), daarna toch maar even het vestingstadje in. Voor de afwisseling. Erg leuk, veel historie. In het kantoortje van de havenmeester is mij uitgelegd hoe ik moet bijboeken. Allervriendelijkste jongeman!

Ganzen   Vanuit de camper heb ik zicht op water en ganzen, meeuwen, eenden, een reiger. Deze foto maakte ik met 600 mm uit de buscamper. Uit de hand, met stabilisatie in objectief en camera.

 

Molens   Over de dijk loop ik naar het centrum. Een terras ziet er wel erg verleidelijk uit en dat bord eten dat voorbij komt ook. Weet je wat, ik schuif aan. Heerlijk gegeten (spareribs) en daarna precies op tijd weer in de camper: het begint te regenen!

 

Kanon   Natuurlijk moest ook Heusden worden verdedigd. En dat is nog steeds te zien. Er kwamen zojuist trouwens ook twee militaire vliegtuigen en een heli 'verdacht' laag over. Maar er is geen Rus te zien.


 

Terras   Het is rond etenstijd, en het is dit of een maaltijdsalade uit de eigen koelkast. Ook lekker, maar dit keer won het terras.

Oud   Er zijn ooit oude vestingsmuren opgegraven - nu te zien. Met uitleg erbij, want een en ander is uit verschillende eeuwen.


Lawaai   Op de plek waar bij mijn vertrek de ganzen stonden is nu ander leven. Lawaai. Twee jongens maken een half uurtje plezier met deze waterbrommers. Geef ze eens ongelijk.




 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Trip 101 [5] Miljoenen bakstenen