24 februari 2024

Drukte op Fiets- en wandelbeurs

Een standhouder vertelde me dat het vrijdag nòg drukker was, maar ik vond het vandaag, zaterdag, knap druk op de Fiets- en wandelbeurs in Utrecht. Ik reed met iemand mee met de auto: maar Utrecht met de auto tijdens een beurs is niet slim. Volgende keer gewoon weer de trein! 

Het aantal deelnemers aan de beurs is de afgelopen jaren zeker niet toegenomen. In pakweg twee uur heb je de hele beurs wel gezien. Natuurlijk, je kunt nog proefrondjes gaan rijden op diverse typen fiets, je kunt met blote voeten over een soort bospad lopen (waarom zou je dat willen...?), je kunt je eens flink verdiepen in een bepaalde bestemming, of een bedevaart. 
Tegelijk met deze beurs is er de Motorbeurs. Daar komt - soms goed zichtbaar - een heel ander publiek op af. Ook leuk. Maar mijn motortijd heb ik afgesloten. Hoewel ik met bewondering blijf kijken naar een Triumph motorfiets met 2500 cc aan boord. Op de foto hiernaast overigens een Suzuki - het merk van mijn laatste twee motorfietsen.

Wandelaars en fietsers zijn ook vaak kampeerders. Helemaal niet zo gek dus dat er ook een enkele camperbus, daktent en 'kampeer-aanhanger' te zien waren. Die veel bezoekers trokken!

Het Zweedse Thule stond er ook. Met diverse producten, waaronder deze 'trekhaaktent'. Klein als je rijdt, maar voldoende slaapruimte als je stilhoudt. Benieuwd wanneer ik de eerste 'in het wild' tegenkom.

Verder natuurlijk diverse lichtgewicht tentjes, stoelen en heel veel steeds mooiere fietsen. Veel elektrische, maar zeker niet alleen tweewielers met een accu.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Trip 101 [5] Miljoenen bakstenen