26 juni 2020

Campertrip 25 - Ootmarsum/Zwolle (4)

(c) WL - Telefoonfoto
Dat was Ootmarsum. Prachtig, mooie omgeving, fijne camping. Grotendeels binnendoor reed ik vanmorgen naar de camperplaats Zwolle (camperpark Hofvliet) een de Katerdijk, bijna onder het pand van Wehkamp.
De cursus die ik hier morgen volg was al eerder gepland, maar werd verzet in verband met corona. Toen vergat ik de camperplaats af te zeggen... Als goedmakertje had ik een fles wijn voor de beheerder meegenomen. Die hij lachend accepteerde.


Topplek
Wat een topplek is dit voor een bezoek aan Zwolle! Inclusief sanitair, stroom (twee varianten), water en een afgesloten hek rondom. Dit zullen we - net als Ootmarsum trouwens -  wel vaker doen. Een grote supermarkt - Deen - op loopafstand: ook prettig.

Vanmorgen maakte mijn zwager me attent op een groot en positief artikel in het AD over een Adria buscamper. Compact is wel zo handig, staat er boven. En zo is het ook. Bij vertrek en aankomst ervaar ik telkens weer hoe handig een (bus)camper is. Ramen en dakluiken dicht, spullen in de kastjes, starten en rijden. In Ootmarsum kon ik bij vertrek toilet legen, grijs water lozen, afval weggooien en schoon water innemen. Allemaal op één en dezelfde plek. Tien minuten en ik was weer helemaal gereed voor de volgende trip.
Bij aankomst in Zwolle parkeren, dit keer even de keggen onder de voorwielen, motor uit en klaar. Vijf minuten later zit ik aan de koffie. Ach ja, soms nog even de stroom aansluiten. Als straks de inverter erin zit zal ik dat ook veel minder vaak doen. Mits de zon schijnt.

Viva kamperen
Volgende week ga ik de camper weer nadrukkelijk als kantoor inzetten: bij vijf caravan- en camperbedrijven van de groep Viva kamperen (punt nl) ga ik foto's maken en een tekst over het bedrijf schrijven. Twee bedrijven per dag wil ik bezoeken, tussendoor verblijf ik op een camperplaats of camping in de buurt van waar ik de volgende ochtend wil zijn. Zo'n werkplek heeft lang niet iedereen...

Vanavond staat het hier vol. maar nu heb ik nog even alle ruimte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Trip 101 [5] Miljoenen bakstenen