27 september 2021

Trip 54 [12] Valkenburg

Watersnood   Via Aken reden we vandaag naar Valkenburg - gelukkig hersteld van de watersnoodramp van eind juli. Er is althans volgens mij niets meer van te zien. We kregen een plekje toegewezen, maar daar bleek al iemand te staan. Hij maakte gelukkig snel plaats met zijn mooie, donkerrode buscamper. 

Oorlog   Eerst maar even lunchen in Valkenburg - het centrum ligt op tien minuten wandelen en aan horeca hier geen gebrek. We kozen voor een eetcafé. Met heerlijk veel troep binnen, tot en met een scooter aan toe. En hele oude foto's van wielrennen en de Tweede Wereldoorlog.

Rijk   Valkenburg is heel toeristisch. Dat is geen verrassing, maar ik kan me niet herinneren dat ik hier eerder was. Begrijpelijk is dat best: het is een mooi stadje met een rijk verleden.
Nou?   "Wat mot je", lijkt Chajah hier te zeggen. Het antwoord moet nóg komen. Ik voorspel: het komt nooit.
Duits   Beelden op diverse plaatsen van de Tweede Wereldoorlog. Begeleidende teksten alleen in het Nederlands. Engels en Duits ontbreken. Bij de foto althans.





En toen brak de zon door tijdens het regenen...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Trip 101 [5] Miljoenen bakstenen