26 juli 2023

Succes leidt tot arrogantie

Tien anderen   Bedrijven die succesvol zijn lijden niet zelden aan een ergerlijke vorm van arrogantie richting hun klanten. Het zijn de klanten die zorgden voor succes, het zijn de klanten die kunnen barsten zodra de vraag groter is dan het aanbod. ‘Voor jou tien anderen’, luidt het credo dan.

Camping Gaasperdam   in Amsterdam is zo’n voorbeeld. We stonden er al enkele keren, ver genoeg buiten het hoogseizoen om het risico van ‘vol’ te vermijden. Desondanks reserveerden we: het is tenslotte Amsterdam.

Geen reactie   We stonden er nu in de derde week van juli een weekend. Twee keer probeerde ik te online te reserveren, twee keer volgde er geen enkele reactie. Nou ja, behalve de waarschuwing dat de boeking pas definitief zou zijn na een bevestigende e-mail. Die dus nooit kwam. Twee keer geen reactie. Dan maar bellen. ‘Kom maar gewoon, er is nu plek genoeg.’ En dat klopte gelukkig. Waarom ik geen e-mail had ontvangen? ‘Dat weet ik niet, misschien door de drukte…?’Boeken onmogelijk   In augustus zouden we er ook graag een weekend staan. Omdat we een zoon hebben die dan in Amsterdam trouwt. Dus bij de receptie van camping Gaasperdam informeer ik naar de mogelijkheden voor dat betreffende weekend. ‘U kunt alleen online boeken’, luidt de reactie. Ja, daar heb ik fijne ervaringen mee, en ik zet het gepasseerde uiteen. ‘Dus ik sta hier op de receptie van een camping en ik kan niets boeken?’ Die conclusie blijkt juist. Ik sta perplex. Ik probeer nog of zij nu online kunnen kijken, maar dat kan ik wel vergeten. ‘Gewoon even online boeken. Grrr…. arrogantie ten top. Voor mij immers tien anderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Telefoonfoto's met 'Lange belichting'