09 oktober 2024

Terug in kleur

Na een week fotograferen in zwart-wit keer ik vandaag weer terug naar kleur. Let wel, ik fotografeer in RAW, dus uiteindelijk kan alles weer naar kleur worden teruggebracht. Zwart-wit deed ik omdat twee tijdschriften de reportage over Füssen in zwart-wit gaan publiceren. Veel meer beelden - in zwart-wit dus - zie je hier: Polarsteps

We zetten nu koers naar de Moezel, voor een herfstreportage daar. Duimen voor goed weer: voor herfstkleuren heb je zon nodig, zag ik ook vandaag in Ottobeuren, waar we voor een nacht zijn geland.

We staan op een prima camping: Camping Ottobeuren. Ik was hier in juli 2021 ook, op weg naar perspresentaties bij Carado en Dethleffs. Woonde toen ook een orgelconcert bij in de basiliek. Dat lukte vandaag niet.

Keurig sanitair, wat zuivelproducten te koop en meer dan voldoende plek. Begrijp gewoon niet waarom er in Füssen 180 campers in één straat staan en hier maximaal tien caravans/campers.

Vanaf zondag verblijven we nog een weekje aan de Moezel voor enkele verhalen. We rijden dus maar kleine stukjes elke dag: dan is er 's middags nog tijd om iets te bezoeken of een wandeling te maken. Zo bezochten vanmiddag de basiliek in Ottobeuren, op twintig minuten lopen van de camping.

Het interieur in
zijn geheel is indrukwekkend, met de twee barokke orgels als hoogtepunt. Ik lees dat ze nog vrijwel in de originele staat verkeren! Let wel: de barok is rond het jaar 1700!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Terug in kleur