23 juni 2023

Trip 90 [4] Te warm om het aangenaam te vinden...

Zomer   Kroatië is mooi, bijzonder en historisch interessant. Maar mij zien ze hier niet meer tussen 1 juni en 1 september. Het is nu week 3 in juni en de temperaturen zijn vrijwel voortdurend boven de dertig graden. Dat ontneemt je (mij in elk geval) elke lust om wat te ondernemen. Ja, op een strand liggen. Maar dat zinloze zonnen is aan mij niet besteed.

Umag   We hebben nu drie campings - van de vijf - gehad. De eerste was prima, mooie plek hadden we. Deze foto is bijna uit de camper genomen: we stonden 'op de eerste rij'. (Dat is nogal prijsbepalend bij strandcampings.)


 

Oud   We bezochten ook mooie, oude dorpjes. We leerden over truffels, zeefdrukken, filmfestival, ateliers.

Smakelijk   In diverse samenstellingen aten we truffels, in restaurants. Ze zijn ook overal te koop (Motovun e.o.).

Smal   En dan die heerlijke straatjes in die dorpen. Vaak met winkeltjes, ateliers maar ook gewoon plekken waar mensen wonen.

Geloof   Bijzondere gebouwen genoeg hier in Kroatië. We bezochten er diverse.

Kamperen   Behalve 'onze eigen campings' bezochten we er ook enkele onderweg. 

Vela Luka   We maakten een vaartocht naar een afgelegen baai. Een bootje met kapitein Mario bracht ons daar en hij haalde ons een paar uur later ook weer op. Ik liep daar nog naar een verlaten herdershuisje (denk ik).
Saai   Voor veel mensen is dit het ideale vakantieplaatje. Kamperen, strand, zon. Maar wij hebben geeneens tatoeages: dan kun je je hier amper vertonen.

Unesco   Ik ben geen liefhebber van kantklossen. Maar het kant van Pag is wel erkend als immaterieel Unesco werelderfgoed.


We hebben nog twee campings te gaan. In Split nemen we later de veerboot naar Italië. Het is nog steeds warm...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Levelsysteem voor buscampers