29 juni 2023

Trip 90 [7] Varen varen over de baren (met filmpje)

Vroeg   Gisterenmorgen werden we wakker na een nacht met onweer en veel regen. Alles op het wasrekje was drijfnat, de stoelen uiteraard ook. Ik had nog wel 's nachts tijdig het grote dakluik gesloten... De afspraak: om tien uur in Murter (foto hiernaast) voor een boottochtje.

Bmove   Gelukkig had ik al eerder de app Bmove op mijn telefoon gezet: daarmee kon ik in Murter het parkeren betalen. Een dagkaart voor veertien euro. (De andere optie was twee uur.)

Jong   De schipper stond ons al op te wachten. Geen verweerd gezicht van een oude man met een pijp, maar een jonge knul die kapitein is op een privéjacht van 25 meter van een Tsjechische familie. Als de familie er niet is vaart hij uit met een kleine motorboot met toeristen.

Nat   Ik vond ik het bootje best klein en de zee best groot... en dat bleek later op de dag ook flink te kloppen. Een eind op weg ging het regenen. En harder waaien. We werden drijfnat, de schipper helemaal. Het mooie regenjasje dat ik voor mijn verjaardag van Haar had gekregen had ik niet bij me. We besloten ergens aan te meren en daar wat te drinken. (Kon ik gelijk mijn telefoon opladen: was ik 's morgens vergeten.) 

Kalksteen   De rotsen, die recht omhoog uit de zee komen, zijn prachtig. We misten nu wel - omdat er geen zon scheen - de kleur van het steen en het water, helaas. Desondanks vond ik het indrukwekkend.

De terugweg was tamelijk 'ruw'. Grote klappen, in gedachten zag ik de boot al breken. De kussens voor, één geheel, vlogen de lucht in: dat liep goed af en ze verdwenen daarna in het vooronder. Maar gerust was ik pas weer in de haven van Murter...

Een indruk van het boottochtje vind je hier: https://www.youtube.com/watch?v=nGJk8PXcFDs


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Levelsysteem voor buscampers