01 maart 2022

Trip 65 [5] 'Mijn rug op'...

Eindelijk onze sneeuwschoenen
weer eens in gebruik
In beweging   Last van mijn rug: dat is niet de eerste keer. Gisteren schoot het er in, net voordat we gingen sneeuwschoenwandelen. Ik voorzag dat dat onmogelijk werd, maar dat viel nog mee. Al was ik na afloop wel heel moe, ook door het wat geforceerde lopen om de rug te ontzien. Het is een soort spit, denk ik. Paracetamol, niet te veel inspannen, wel in beweging blijven: dan komt het vast wel weer goed. Net als de keren hiervoor. Het is een wat ongelukkig moment, hier in Frankrijk. Voor alle zekerheid het weekje Duitsland hierna maar geannuleerd: eerst weer wat mobieler worden.

(Foto: Chajah Laros)
Ouder   Ruim 2,5 uur op en neer, met de brede sneeuwschoenen aan de voeten. Behalve mijn rug voel ik ook de benen - die zijn dit niet gewend. De rugpijn - spit, vermoed ik - ontstond overigens vlak voor het sneeuwschoenwandelen. 

Lunch   Wat een prachtige supermarkt hier in Bourg-Saint-Maurice, praktisch tegenover de camping. Met ook nog eens een perfecte plek voor een heerlijke lunch - vreemd genoeg is het restaurant om 14u weer dicht.
Veel   Wat een keuze als je een fles wijn zoekt...

Water   Een vegetarische voor Haar en een Calzone voor mij. Met salade, sapjes en een karaf leidingwater (standaard - betaal je niet apart voor).

Hergebruik   Nooit eerder gezien: een machine in de supermarkt die plastic flessen versnippert - voor hergebruik van het plastic. Voor elke fles ontvang je een minuscule vergoeding. Maar het idee erachter: dat deugt erg volgens mij.
Bij de ingang staat weer een camper te wachten. De openingstijden
van de receptie zijn nog verder ingekort. Van 11 - 15u gesloten...











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen