06 december 2020

Trip 36 [2] Nieuw panoramaraam en klaar voor vertrek

Strand bij Kapelle / Zoutelande.














Zaterdag 5 december

Heerlijk, zo'n zaterdag waarop alles kan en niets hoeft. De hele dag - na een geslaagde Sinterklaasmiddag en -avond bij de kleinzoons en hun ouders - de tijd om de camper in orde te maken. Lampjes met bewegingsmelders opgehangen in twee kastjes en achterin, kleding erin, bed opgemaakt, gasfles geplaatst en aangesloten. Had ook nog wel het water er wel in willen doen, maar de boiler wil niet dicht: te koud.

De nieuwe telefoon moet ook nog worden aangesloten op de Truma iNet (probleemloos) en Victron MPPT en accumonitor. Die laatste wil nog niet erg. Geen probleem, want de monitor is gewoon zelf afleesbaar. Komt nog wel goed.

Heb ook nog een slot besteld om de Busbiker mee op slot te zetten. Vastzetten gebeurt nu met een pin, maar als ik deze vervang door een slot en dat gebruik op minder vertrouwde plekken dan wordt het toch weer wat lastiger om van buitenaf de achterdeuren te openen: de Busbiker zit er immers voor. Alle beetjes helpen.

Panoramaraam vervangen.
Het panoramaraam is door Mobiledrôme, onder Adria-garantie, keurig vervangen. Hopelijk zit hier geen spanning op en blijft het netjes recht, in zomer en winter.


Zondag 6 december 
De laatste spullen de camper in, kopje koffie nog even samen, starten en rijden. Heerlijk, eindelijk weer op pad met de camper. Ik rijd naar Zeeland. Een camping met een 'camperrotonde', tot woensdag. Dan rijd ik naar een minicamping hier in de buurt waar ook fotomaat Adrie met caravan komt.

Als ik bij de camping aankom staat de campingbaas net bij de slagboom. Dat treft. Even later zoek ik een plekje uit: niet op de camperrotonde maar wat dichterbij het sanitair. Ik heb 16 Amp. aan stroom tot mijn beschikking hier, dus de Truma kachel kan op stroom aan. De vloer(bij)verwarming is ook lekker.

Drukke vaargeul.
Na een boterham pak ik de camera en ga ik lopen: de duinen liggen direct achter de camper, een pad naar zee is nel gevonden. Kom daar ook nog een oorlogsherinnering tegen: een Engels vliegtuig is hier geraakt door Duits afweervuur. België was nota bene al bevrijd, dit deel van Zeeland nog niet. Fataal voor de 32-jarige piloot, die vrouw en kind achterlaat. De resten van het vliegtuig werden gevonden bij grondwerkzaamheden op de naastgelegen camping. Vrijwilligers vonden daarna nog familieleden in Engeland.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen