14 april 2024

Boordaccu uitschakelen

Laatst haalde ik de camper uit de stalling en constateerde ik dat de PowerXtreme 125 boordaccu nagenoeg leeg was. En ik had deze wel degelijk 'vol' weggezet. Wat kan hier zijn gebeurd? Is er iets aan blijven staan? Koelkast (compressor): nee. Autoradio (op boordaccu aangesloten): nee. Verlichting: nee. Niets dus. De dealer heeft op mijn verzoek nog nagemeten of er verbruikers zijn als alles uit staat. Het resultaat: geen verbruik kunnen meten.

Contact gezocht met de leverancier van PowerXtreme, EmergoPlus. Een direct antwoord op de vraag hoe in twee maanden tijd de accu kon leeglopen hadden zij - telefonisch - vanzelfsprekend ook niet. Een oplossing om een herhaling te voorkomen wel: in de app de boordaccu in de stalling gewoon uitschakelen.

De keer erna zette ik de camper opnieuw weg met een honderd procent volle boordaccu. En schakelde ik in de app de boordaccu op uit. Om de wagen na een paar weken weer op te halen - voor de Camper11Stedentocht. Ja, dan moet ik de radio weer instellen en ook even de foutcode van Truma wegklikken. Maar verder: 99% accucapaciteit! Het ei van Columbus dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Trip 101 [5] Miljoenen bakstenen