30 oktober 2020

Campercontact: ik kijk uit naar de update

NIEUW 4 november
De Android browser Vivaldi bleek in de weg te zitten. Verwijderd, Campercontact opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer. Vivaldi herinstalleren levert nu géén probleem meer op voor Campercontact.
---
Deze week nam ik een nieuwe mobiele telefoon in gebruik. Een Google Pixel opnieuw, nu de 4a. Hiervoor had ik de Pixel 3a XL. Pixel telefoons worden in opdracht van Google gemaakt door een hardwarefabrikant. Onder de voorwaarde dat er alleen zuiver Android op draait. Geen schil of apps van LF, Samsung of een ander merk. Voordeel: een relatief snelle telefoon en snelle updates. Bij telefoons met een fabrikanten-schil moet namelijk altijd eerst worden getest of een nieuwe versie wel compatible is met de nieuwe versie van Android. Op de Pixel-telefoons draait momenteel Android 11. De Pixel wordt officieel niet in Nederland gevoerd, maar via Belsimpel (grijze import) zijn ze gewoon te koop. In Duitsland liggen de Pixels - goedkoper ook nog - gewoon in verschillende winkels (Mediamarkt bijvoorbeeld).

Met een kabeltje kopieerde ik de inhoud van de vorige telefoon in zijn geheel naar de nieuwe. Daarna volgde het tijdrovende instellen van alle apps: wachtwoorden, instellingen en meer. Voor de wachtwoorden heb ik een speciale app, waarin alle inloggegevens veilig (hoop ik) zijn opgeborgen.

Dus ook Campercontact komt aan de beurt. Maar helaas: deze wil niet starten. Ik klungel een half uur aan, leeg alle opslag en de cache en uiteindelijk - op advies van de helpdesk - verwijder ik de app helemaal en installeer deze opnieuw. Zonder succes. Want wat gebeurt er?

Ik klik op inloggen. Want ik heb al een account met een e-mailadres en een wachtwoord. Dat vul ik in en aanvankelijk leverde data een bijna volledig zwart scherm op: 

Dat schiet niet op. Ik besluit eens op de i te drukken: dat levert vast informatie op.


Via site-instellingen kom je in een volgend scherm.

Hier kun je Wissen en opnieuw instellen, waarna het inlogscherm (weer) verschijnt.

Intussen door de NKC voorzien van een nieuw wachtwoord log ik opnieuw in.


Ach, wat jammer nou. Nog even kijken of ik geen typefout heb gemaakt, maar nee hoor.

Het probleem is bij de NKC bekend. Een klein aantal telefoons kampt met deze 'fout'. Die niet aan de telefoon ligt, maar aan de app. Maandag is er een grote update. "En dan zou het zomaar opgelost kunnen zijn."

Ik kijk uit naar maandag. Al heb ik tot begin december geen plannen om op stap te gaan. Maar je wil gewoon dat het werkt, toch?



  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen