04 oktober 2020

Trip 35 [2] De Groote Peel

Achter de camping is een enorme visvijver.
Die hebben we gisterenavond nog 'gerond'.
[telefoonfoto]
Werelddierendag. Of ‘eet-geen-dierendag’. Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Ik ben niet vegetarisch, maar er wel van overtuigd dat ‘we’ er beter voor zouden staan als we minder vlees zouden eten. Gezonder voor de wereld en gezonder voor ons.

Huisdieren hebben we zelf niet. Geen tijd voor, al betreur ik dat soms best. Als kind had ik een wit dwergkonijntje. Vroeger hield en fokte ik kleurkanaries, grasparkieten en andere vogeltjes en kweekte ik (sier)guppen. 
Wandelende takken, aquarium, konijnen. De nodige kippen hebben we ook gehad, waaronder de prachtige chabo’s (een laag-bij-de-gronds dwergras). En natuurlijk Hesketh, de collie die misschien wel net zo slim was als ‘zijn voorbeeld’ Lassie. Wie weet, straks oud en misschien wel alleen en/of minder reislustig of -vaardig, komt er wel weer eens een hond. 

Verlaten
Intussen zitten wij hier rustig in de camper op een verder totaal verlaten camping. Het is droog, het waait stevig, kachel en vloerverwarming (..) staan aan. Het heerlijk overzichtelijke leven op twaalf vierkante meter bevalt mij uitstekend. Straks pakken we de fietsen voor een bezoek aan De Groote Peel. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten