31 oktober 2020

Een Noors tijdschrift, een Duitse camper, een Oostenrijkse introductie... en ik

Toen de nieuwe 'instap-Niesmann + Bischoff' (vanaf 130.000 euro in Nederland) in Oostenrijk werd geïntroduceerd mochten de Noren zich niet bewegen, in elk geval het land niet uit voor niet-noodzakelijke doeleinden. Of ik voor het Noorse kampeertijdschrift, waarvoor ik overigens regelmatig werk, de Niesmann-introductie ook mee kon nemen. Nou, er zijn heus saaiere opdrachten.

Vandaag valt het tijdschrift op de mat. Toch best bijzonder, een Noorse opdrachtgever. Nee, ik spreek geen woord Noors. Maar de Nederlandse tekst laat ik door Deepl vertalen in het Engels, die Engels tekst controleer ik op misverstanden en dat resultaat haal ik door Google Translate om er Noors van te maken. En waarachtig, 'we hoeven er maar weinig aan te doen', hoor ik uit Noorwegen. 

Hier de voorzijde van het tijdschrift, verderop twee van de vijf pagina's die Bobil og Caravan aan de introductie besteedde.


Prachtig weer hadden we aan de Wolfgangsee in Oostenrijk. Kerk, bloemen, blauw meer, sowieso al mooi. Maar ik wacht nog even tot de veerboot eraan komt. Gewoon openbaar vervoer hier.


De verschillende kampeerauto's stonden op mooie plekken, een enkele zelfs drijvend op een groot ponton. De interieurfoto's zijn door Niesmann + Bischoff aangeleverd: daar was bij de introductie eigenlijk geen gelegenheid voor. Te veel collega's - uit heel Europa - en dealers.

Na de Wolfgangsee - waar we op een kleine, maar prachtig gelegen camping stonden met een heerlijk uitzicht over het meer - zijn we nog naar Sankt Florian gereden. Dat verhaal komt later in een ander tijdschrift. Gewoon in het Nederlands. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten