03 oktober 2020

Trip 35: De Groote Peel

De plannen zijn veranderd. Het was mijn bedoeling morgen naar Diepholz te rijden voor een bezoek aan de kraanvogels. Maar 'we' mogen Duitsland niet in zonder recente coronatest of we moeten twee weken in quarantaine, of zoiets. Ook een bezoek daarna aan een wildpark - niet met de camper - heb ik geannuleerd.

Prachtige zaak - gastvrije Brabanders
We rijden vandaag naar De Groote Peel. In Nederland kunnen we ons gelukkig nog vrij bewegen. En met de camper zijn we nooit in mensenmassa's, en zeker niet in de tuin van het Witte Huis. Die zit helemaal vol corona, en dan bedoel ik niet de Passifloraceae. We gaan op een camping staan, met 16 Amp. stroom. Kan de vloerverwarming aan, muziek en boek erbij en als het droog is of dreigt te worden pakken we de fiets of maken we een wandeling. Ik wil nog wel wat foto's maken in/van natuurgebied De Groote Peel. Voor een kampeermagazine dat volgend jaar gewijd zal zijn aan Nederland (en België en Luxemburg: kamperen dicht bij huis zal nog wel even actueel blijven).


Als je in Asten moet zijn ga je natuurlijk even bij Vinken Caravans en Campers langs. Mooie zaak, gastvrije Brabanders. Het is één van die zaken waar ik met een gerust hart een caravan of camper zou durven kopen. Fijn te horen dat de zaken hier ook goed gaan. De Weinsberg caravans en campers staan er prachtig opgesteld. Ik zie dat de foto's die ik eerder dit jaar maakte ook goed worden gebruikt voor tijdschriften en kranten. 
Tot mijn verwondering verneem ik dat het vooral de vorig jaar geïntroduceerde Weinsberg integraal is die goed loopt – qua verkoop. Maar ook de Pepper is een halfintegraal die de weg naar het publiek ruimschoots heeft gevonden, net als de Weinsberg buscampers. Door de fabrikant hardnekkig aangeduid als CUV: caravaning utility vehicle, geloof ik. Dat is gedaan omdat het Duitse Kastenwagen een minder aanlokkelijke associatie in dat land oproept. Het Knaus Tabbert concern promoot deze term al jaren, maar zonder veel succes tot nu toe.

Vrijwel de hele rit van Bergen op Zoom naar Asten giet het dat het een lust is. Er wordt hard gewerkt aan het oplossen van de verdroging, zou je kunnen zeggen. Op camping De Peelpoort is het bijzonder rustig: geen caravan of camper te bekennen als wij naar de ons aangewezen plek rijden. Verderop een chalet, met Polen.
Op de camping hebben we helaas geen 4G-bereik. Eén van de weinige plekken in ons land. Dus voor een paar euro toch maar betaald voor een wifi-verbinding. Dankzij Windows 10 kunnen we die verbinding delen met enkele andere apparaten.


Op camping De Peelpoort staat ook een soort tiny house. Voor de verhuur, vermoed ik. Boven inslapen, aan de andere kant een keukentje. Een tafel zagen wij niet.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen