27 oktober 2022

Trip 79 [4 en slot] Speeltuin, pesten en voetballen

Potjes pesten.
Bram wint duidelijk.
Vogels   Gisterenavond hebben we, behalve gekaart (pesten), vogelgeluiden beluisterd. Ik heb een app, Bram zocht in de natuurgids een vogel op en ik liet het geluid horen. We hopen vanavond op een echte bosuil. Diverse andere geluiden hebben we al 'in het echt' gehoord. Vooral de boomklever is hier nadrukkelijk aanwezig. En de specht kwam vanmiddag weer timmeren. Op precies dezelfde plek.

Bos   Op dit bosrijke RCN-terrein staan heel veel verschillende soorten huisjes, oud en nieuw, hout en steen. Er staan erbij waarin ik het best uit zou houden.

Vriendje   Bram vond vandaag een vriendje. Om mee op de trampoline te springen, de grot te bezoeken, vogels te zoeken en natuurlijk om te voetballen. Lorenzo heeft ook nog een zusje, Cecilia (7). Een kletsmajoortje, dat vanmiddag tegen mij zei: 'Ik heb nog nooit zulke leuke vrienden op een camping ontmoet.' 

Zand   De kinderen speelden eerst een tijd in de speeltuin, met een waterpomp. Daarna gingen we naar een andere speeltuin, waar de drie grootouders koffie dronken en de kinderen verder speelden. Later werd de grot bezocht en voetbalde ik met vooral de jongens. Cecilia: 'Weet je Willem, ik ben niet zo goed in voetballen en daarom kan ik maar beter niet meedoen.'

Kabelbaan   In volle vaart worden de kinderen hier naar beneden 'geslingerd'.

De grootmoeder bakte vandaag pannenkoeken. Bram kreeg er ook twee: voor morgenochtend. Lief hoor!

Natuurlijk ook hier overal paddenstoelen.



En de herfst kleurt prachtig.

Morgen is het de laatste dag voor de seizoensplaatshouders hier: zaterdag moet de caravan weg zijn. Maar er zijn er al heel veel weg. De camping stopt met seizoensplaatsen trouwens: er zijn straks alleen nog jaar plaatsen (maart  - oktober).

Vrijdag rijden we rustig naar huis. We zeggen Lorenzo en Cecilia en hun grootouders gedag (de pannenkoeken waren lekker!), we drinken nog wat bij La Place bij Meerkerk en dan is deze trip voorbij.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten