30 oktober 2022

Grijs water? Nooit van gehoord, bij Landal Coldenhove

Niks chemisch   Na enkele dagen herfstvakantie met kleinzoon Bram (8) op camping Coldenhove in Eerbeek, een park van Landal, reizen we verder naar een ander terrein. Op de plattegrond van Coldenhove zoek ik naar een plek om het grijze water uit de camper te lozen. Ik vind het niet, dus ik besluit het bij de receptie te vragen.

"O, voor het chemisch afval", reageert het meisje. "Dat kan bij de gebouwtjes van het sanitair." Nee, leg ik uit, ik zoek een put in de grond voor het grijze water. "Grijs water? Dat moet ik even vragen." Achter het receptiemeubel hoor ik een verbaasde reactie. "Grijs water? Nooit van gehoord." De vrouw die dit zegt komt vriendelijk lachend naar me toe. Ik leg uit: dat is het water van de keuken: afwas, handen wassen, tanden poetsen. "O, dat mag gewoon bij het chemisch afval hoor." Fijn, maar kom jij dan de camper even optillen? Ik zoek een afvoer in de grond voor grijs water. "Nou, ik werk hier nu twintig jaar, maar daar heb ik nog nooit van gehoord."

Ja, dat krijg je dus, als je niet af en toe van werkgever verandert. Oogkleppen, tunnelvisie, geef het maar een naam. Twintig jaar op een camping werken en niet weten wat grijs water is, laat ik dat netjes 'opmerkelijk' noemen.
Bij RCN Het Grote Bos in Doorn is even later een perfecte camperserviceplek voor grijs water, drinkwater en zwart water. Je komt er gewoon langs als je naar de camperplaatsen rijdt. Zo kan het ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten