19 mei 2020

Campertrip 17 - Anjum, Friesland (2)

De bus staat sinds begin januari - na de terugkeer van onze wintersporttrip - in de stalling. Ik had verwacht er al lang weer mee weg te gaan - en dus geen bijzondere maatregelen getroffen door bijvoorbeeld de hoofdschakelaar bij de accu's uit te zetten. De stalling heeft een getemperd licht doorlatend dak: het is, dankzij dit zonnige voorjaar, kennelijk genoeg licht om de boordaccu's dankzij het zonnepaneel op het dak gevuld te houden.
De sneeuwschop eruit, de tafel erin. Vloerkleed halen we er ook uit: dat is voor de winter. De vloerverwarming kan ook uit (..). Om te drinken nemen we flessenwater mee, de watertank - handen wassen, handen wassen, afwassen, tanden poetsen, toilet - vul ik morgenavond.


Chatten (..) met de iNetbox in de
camper. Zo heb je altijd aanspraak...
Truma iNet
De SIM-kaart in de Truma iNet is voorzien van een klein tegoed. Want zo'n kaart moet elk half jaar even worden gebruikt om te blijven functioneren. Met iNet kunnen we ook op afstand een aantal zaken in de gaten houden. Was even zoeken (prepaid opwaarderen: nooit eerder gedaan en al helemaal niet op een telefoon waar geen tegoed op staat!) maar het is gelukt. Met laptop, een andere telefoon en een telefoon waar tijdelijk even de iNet SIM-kaart in was gepropt - met weer een ander formaat. Dus uitbreken en weer erin proberen te krijgen...

Muziek streamen doen we sinds kort via Qobuz en vanaf mijn eigen NAS, waarop ik de fijnste CD's heb geript. Vrijwel alle CD's zijn intussen de deur uit. Via de telefoon is alles prima te beluisteren op de radio van de camper.

Persconferentie
Op woensdag 20 mei neem ik 's morgens nog deel aan mijn eerste online persconferentie, die van LMC (onderdeel van Hymer - dat dit jaar nergens meer op beurzen zal verschijnen). Dat verliep prima: nieuwe modellen caravans en campers, 65-jarig bestaan met jubileummodellen, vlotjes gepresenteerd door diverse medewerkers. Goed gedaan LMC!

Camperrit vandaag
Vanuit Bergen op Zoom is het bijna 300 km naar Anjum. Rond 13u waren we hier. Boterham eten - we hebben een picknickset op onze plek - en met de fiets een eerste rondje verkennen: Moddergat. Hieronder wat foto's.
Fietsrondje
Onderweg dronken we koffie: met voor mij een Digestive erbij, gekregen van kleinzoon Bram. Die maakte een mooie tekening op school, maar bedacht daarbij: opa houdt erg van kaakjes, zullen we er twee bij doen? Misschien wel het mooiste cadeau van vandaag...

Camperplaats in Anjum

Langs de Waddenzee

Monument ter nagedachtenis aan slachtoffers Duitse zeemijn

Moddergat


Lioessens - kerkje op terp

Nooit eerder gezien: rotonde met fietspad er dwars overheen - niet veilig

Zo wil ik mijn verjaardag vieren...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen