22 januari 2022

Trip 62 Winterkamperen [3] Rosenheim - Landgasthof Happinger Hof

Entree Happinger Hof
Muntjes   Handig, zo'n bakje met 20 en 50 eurocent muntstukjes aan boord. En ook hele euro's. In de zuil hier gaan 50 cent munten voor stroom: met drie ervan 'brandt' de vloerverwarming al vanaf drie uur gisterenmiddag. (Plus natuurlijk de verlichting, de koelkast, de telefoonladers...) 

Nacht   Heerlijk weer, zo'n nacht in de camper. De omgeving hier is stil, de brandweer is niet uitgerukt vannacht uit de kazerne naast ons. Althans, ik heb het niet gemerkt.
Op pad, richting Fügen. We zien wel hoever we komen. Onderweg koop ik vignetten voor Oostenrijk: 2x 10 dagen. Vanaf morgen. En dat blijkt later die middag verkeerde en volledig overbodige zuinigheid. Want we hadden beter door kunnen rijden naar Oostenrijk.
Dicht   Op de site CamperContact vond ik een camping, maar die bleek gesloten. Het was intussen flink gaan sneeuwen en de binnenweg was bochtig en werd steeds witter. Eén keer voelde ik de bus was schuiven. Maar verder doen de winterbanden wat ze moeten doen, ook als het omhoog en omlaag gaat. Gelukkig, want aan sneeuwkettingen omdoen op een smalle weg moet ik niet denken.
CamperContact opnieuw. Een camperplek bij een restaurant. "Nee, die is gesloten", zegt de receptioniste. "Maar kunnen we dan ook niet eten?" Intussen aten we en staan we toch op de CP. Zonder stroom en zonder water tappunt weliswaar, maar da's geen probleem. Morgen zijn we op de luxe camping Hell in Fügen. Nu in het plaatsje Rosenheim, te gast bij het Landgasthof Happinger Hof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten