21 januari 2022

Trip 62 Winterkamperen [2] Stromberg - bij de brandweer

1000 km   
Om half tien vrijdagmorgen was de camper en waren wij gereed voor vertrek. We hebben 2,5 dag voor nog geen 1000 km, dus haast is er niet. Ik neem 30 liter water mee - kunnen we onderweg het toilet gebruiken en: je weet nooit waar je 's avonds staat.

België   Het is nergens druk op de weg.  De navigatie (TomTom Camper) stuurt me altijd door België, maar als het even kan mijd ik die route. Vooral de gaten in de weg zijn enorm. Dus België is vooral een land om omheen te rijden: via Venlo naar de 61, heeft mijn voorkeur.
Waterafvoer ook aanwezig.
CP 5 kost euro per nacht.
Vorstbeveiliging   
Op een parkeerplaats eten we bijna ontdooide (..) zelfgebakken boterhammen. Als ik - een gewoonte uit de caravantijd: zit alles vast, niks bijzonders te zien? - om de camper heen loop zie ik dat de watertank is leeggelopen. Toch net even te koud hier, bij stilstand. Dat betekent dus dat we geen water aan boord hebben.

Sneeuw   De eerste sneeuw zien we al net voorbij Boppard: in de berm en op hogere heuvels. We 'landen' rond drie uur op een camperplek in Stromberg, naast de brandweerkazerne. Stroom met 50 cent munten, supermarkt Lidl en een drankenhandel om de hoek. Er staat nog een buscamper, met een dikke 180 pk motor. Een stukje verderop is een school: de passerende jongelui zeggen beleefd gedag. (Ja, zoiets valt op... dat is eigenlijk best triest.)

De eerste sneeuw...
Water   
Bij de Lidl halen we 9 liter water. Op de CP is wel water, maar dat is alleen met een slang bereikbaar. En dat vind ik nu even te veel werk.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten