14 mei 2022

Trip 68 [6 en slot] Nijkerk en de Fotofair en meer...

Beurs   Vanmorgen rond negen uur ben ik vanaf de CP Nijkerk - niks meer gehoord vannacht, EUR 7,70 - gaan lopen naar de Fotofair in De Loods in Nijkerk. Dat bleek maar een kwartiertje te kosten: ik moest dus zelfs nog even wachten voor ik om half tien werd toegelaten. Daar ontmoette ik mijn fotomaten Chris, Theo en Hans. Ja, fotografie als hobby lijkt thans het domein van oudere mannen. Net als motorrijden.

Art   Iets moois gezien op de beurs? Zeker, maar niets dat ik nodig heb eigenlijk. Sigma heeft nu enkele lenzen voor Fuji X: in aantocht is een lichtsterke zoom 18-50 mm. Helaas zijn het objectieven in de 'mindere' lijn, niet in de Art line.

Oorlog   Een tijdje geluisterd en gekeken naar Jerry Lampen, documentair fotograaf. Indrukwekkende beelden uit oorlogsgebieden, sport, nieuws. 

60   Daarna reed ik de camper naar Everdingen. Daar had ik op de CP van het fort willen gaan staan, 'maar we staan al meer dan vol'. Dan maar naar de parkeerplaats van de horecagelegenheid waar ik het vieren van een 60e verjaardag mocht bijwonen.

Werk   Op die parkeerplaats stond nog een camper. Ik raakte in gesprek en dat mondde uit in een portret voor Autoweek Campers. Wat een leuke ontmoeting!

Boete   We waren eigenlijk van plan om op de parkeerplaats te overnachten. Had dat al met de vrouw van de beheerder besproken en die zag geen problemen. "Maar het mag officieel niet." Nee, dat weten we. Haar man kwam even later vertellen dat BOA's zonder aarzeling een boete van 400 euro uitschrijven. Dus toch maar vetrokken: mijn buren naar huis, ik een paar honderd meter verder in de tuin van de jarige.

Schoon   Op zondag 15 mei via Gorinchem weer naar huis. De bus ziet er nogal smerig uit: maandag toch even een emmer water er overheen gooien...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen