23 februari 2021

Trip 37 [4] Fietsen rond Melderslo


De omgeving van Horst leent zich ook uitstekend voor een fietstochtje. Wij doen dat graag via Fietsknooppunten: op de laptop een route uitzetten, deze synchroniseert automatisch met de telefoon, starten en trappen maar. De telefoon zit in een houder op het fietsstuur. Onderweg bekijken we bijzondere zaken, zoals deze ruïne aan de oever van de Maas.

Ons rondje. De uitgezette route bleef aan deze zijde van de Maas. Maar omdat de veerboten actief waren besloten we een stukje van de route af te wijken en de Maas over te steken.
Heerlijk rustig fietsen. Meestal verhard, een enkele keer niet.
Twee keer staken we de Maas over. De fiets-/voetveer vanuit Arcen was vandaag niet in de vaart. (Ik vermoed alleen hoogzomer en gedurende de weekenden.)
Arcen is een onverwachts leuk plaatsje. We kochten hier een meeneem-koffie.
Arcen: de poort naar de voetveer.
Ik lust geen bier, maar ik weet dat velen Hertog Jan erg lekker vinden. Dat komt dan hier vandaan.
Deze bomen staan met hun voeten in het water. Overal langs de Maas zien we plekken die met vloedplanken dicht gezet kunnen worden.
De veerboot komt onze kant op.
De Maas.
Blauwe bessen: die komen we heel vaak tegen.
Klein Lourdes. Maar ook hier kom je niet van COVID-19 af.
De bloemkool wordt toegedekt om sneller te groeien.
Een kaart met alle noodlandingen en neergestorte vliegtuigen in deze regio gedurende de Tweede Wereldoorlog.
We komen heel veel historische kapelletjes tegen.
Drie: alsof ik niet kan tellen. Vrouwen, alsof ik dat niet zie...
Ik mocht bij wijze van uitzondering van Haar naar een andere naakte vrouw kijken.
Ik hoopte dat er een in het water zou vallen. Maar helaas...
De Kasteelse Bossen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten