25 februari 2021

Trip 37 [6] Oisterwijk: de vennen


Vandaag verplaatsten wij ons een kilometer of negentig in westelijke richting. We zijn neergestreken op de natuurcamping Morgenrood - hetgeen wel erg doet denken aan de SDAP, de voorloper van de PvdA. Niets op tegen, maar dus niet helemaal meer van deze tijd. Het is een terrein van het NIVON: er is ook een natuurvriendenhuis hier waarin je kunt overnachten. Ooit was ik hier met mijn zwager voor een weekend wandelen. We hadden allebei een tentje bij ons, maar een plotselinge inval van koude bracht pijnlijk aan het licht dat mijn slaapzak tekort schoot. De tweede nacht heb ik in mijn bestelbus - geen camper - geslapen.

Het terrein wordt beheerd door vrijwilligers. Ik trof er een die niet zo handig met het pinapparaat was: zo werden de kosten voor enkele overnachtingen ineens dubbel afgeschreven. Maar dat komt vast goed.

Meer beelden: hieronder.

Vanaf natuurkampeerterrein Morgenrood (Oisterwijk) loop je zo het bos in, naar de vennen.
Alle voorzieningen op het terrein aanwezig: 6 Ampère stroom, water, afvalwater, stortplaats chemisch toilet.
Rondom de camper vele kool- en pimpelmezen en de grote bonte specht.
De eerste vennen, met een mooie rand berken.

Onderweg een kopje meeneemkoffie: dat schept een band.



Regen in aantocht: die luifel zit er niet voor niets op.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten