05 oktober 2021

Trip 55 NPORadio4 op bezoek in Wouw

Twee presentatoren, een eindredacteur, nog enkele
medewerkers en drie voertuigen. NPORadio4 op stap!
Top 400 Klassieke werken
   Op 20 mei 2021 belt NPORadio 4 op met de mededeling dat ze graag op maandag 4 oktober langskomen tijdens de week waarin de Top 400 (Klassieke werken) wordt uitgezonden. Ik had me daarvoor aangemeld in de categorie 'Onderweg' (geen dag zonder Bach in de camper). Het idee is dat ik het gekozen stuk opdraag aan mijn in 2019 overleden vriend en collega Kees van den Berg (1930 - 2019). Het wordt dus een stuk van Mozart, uit het Requiem. 

Wachten op de reclame, de aankondiging en 
de aankondiging van de presentator in de studio
in Hilversum.
Wouw
   Daarna ben ik langs geweest bij de pas geopende camperplaats Het Beekdal in Wouw: ik wil het namelijk daar laten plaatsvinden. Er zijn vijftien plekken, waarvan tot nu toe vier met stroom. Leuk gesprek gehad - we zijn daar welkom. Natuurlijk ook weduwe Nora van den Berg om toestemming gevraagd ("Mooi, doen!").
Vlak voor de komst van de radioploeg komt er een reusachtige 4 x 4 camper naast onze bus staan.
Beeld van de NPORadio 4 website. Ab Nieuwdorp
klopt aan en op de radio klinkt het
geluid van de openschuivende deur.

Aardig   
Tegen vier uur komt in eerste instantie presentator Ab Nieuwdorp, die mij zal interviewen in onze buscamper. Het blijkt een wel heel aardige man, die slim een praatje maakt om informatie te verzamelen voor zijn vragen.
Om 16:14 uur is er rechtstreeks verbinding met de studio in Hilversum en zijn we live op de radio. Alles in het kader van de NPORadio4 Top 400 klassieke werken, geen dag zonder Bach in de camper en uiteraard de mooie herinneringen die ik heb aan Kees van den Berg uit Bilthoven. 

Bach   Gelukkig is Chajah erbij om mij tijdens het interview te herinneren aan het noemen van Bach, na Schubert. Ab speelt handig in op een eerdere opmerking van mij - buiten de uitzending - dat ik wel een Beethoven-shirt aan had willen trekken maar dat was vergeten. Grappig.

18 oktober   Het was alles bij elkaar een hele leuke ervaring. De uitzending van de Top 400 zelf is van 18 tot en met 22 oktober aanstaande.




1 opmerking:

  1. Wat een eer en hoog bezoek! Heel mooi dat je de muziek opdraagt aan je vriend en ja Chajah' s lieve aanwezigheid is natuurlijk noodzakelijk en fijn!

    BeantwoordenVerwijderen