20 oktober 2021

Trip 56 [4] Adults only...

Kinderen   Waar denk je aan bij Adults only? Ja, ik ook. Maar hier* gaat het dus om een camping, waar kinderen niet welkom zijn. Al kun je ook zeggen: mensen die rust willen hebben hier in elk geval geen 'last' van kinderen. (Kun je last hebben van het geluid van spelende kinderen? Kan me nauwelijks voorstellen eigenlijk: kinderen en kamperen horen bij elkaar als Adam bij Eva.)

Schapen   
Maar goed, ik ben er toch terecht gekomen. Geen kampeermiddel te zien, de tweede camperplek is niet bezet. Mijn achterburen zijn leuke schapen, die hard op je af komen rennen als je wat gras voor ze plukt. (Een enige ervaring voor kinderen...)

*Camping De Nieuwe Riet, Adults Only park voor rust, natuur en ontspanning tussen Roosendaal, Oud Gastel en Oudenbosch

Ouessant   Toen ik vanmiddag aankwam was er niemand. "Ga maar op één van de plekken bij de schapen staan", vernam ik telefonisch. Intussen weet ik dat het hier om het schapenras Ouessant gaat. De Ouessant is het kleinste schapenras ter wereld; voor de rammen geldt een maximale schofthoogte van 49 cm en ze wegen omstreeks 20 kg, de ooien zijn 46 cm en wegen zo'n 14 kg. De naam Ouessant komt van het Île d’ Ouessant, een eilandje ten westen van Brest (Bretagne, Frankrijk) en de naam betekent dan ook “westelijk eiland”.

Vuurwerk   De camping bestaat al achttien jaar. "Sinds we Adults only hebben toegevoegd is het hard gegaan. Veel mensen uit het onderwijs, de politie ook...". Het terrein is de hele winter geopend en nagenoeg vol - op de twee camperplekken na. In de periode Kerst en Oud en Nieuw is het vol (!) met hondenliefhebbers die vuurwerkvrij het nieuwe jaar in willen.

Letland   In aanbouw zijn tiny houses, duurzaam 'en een stuk mooier dan stacaravans'. Ze worden duurzaam gebouwd in Letland, de daken zijn voorzien van sedum. Met schip en trailer komen ze deze kant op. Morgen ga ik ze bekijken.



  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten