18 oktober 2021

Trip 56 [2] Dode bomen, levende hooglanders

Bos   Een droge dag is de voorspelling. Fiets van het rek, de knooppunten had ik al eerder ontward dus rijden maar, vanaf camperplaats Lierderholt in Beekbergen. Boterhammen mee, koffie onderweg (dat zou trouwens nog even duren: ik reed voornamelijk voor bos). Ik mis een flink deel van de klassieke Top 400 vandaag op NPORadio4, maar dat is onvermijdelijk. Mijn appje naar de studio vanmorgen vroeg werd door Margriet Vroomans nog wel genoemd: 'luisteren in pyjama in de buscamper'. 

Accu   De nieuwe lithiumaccu voorziet alles tot nu toe prima van stroom. Wat ik echter niet begrijp is dat de Victron batterymonitor afwijkt - en niet zo'n beetje - van de Emergo app, die dezelfde accu 'meet'. Waar hier de accu zelf aangeeft voor 77% gevuld te zijn, geeft de Victron 99% aan. Dat heeft met de instellingen te maken, maar welke? Ik keek al naar YouTube-uitlegfilmpjes, maar dat leverde nog niets verhelderends op. Komt nog wel...

Dood   De bedoeling was vandaag weer de herfst op te zoeken. Onderweg kwam ik veel dode bomen tegen. En een kudde Schotse hooglanders. Ik reed ook langs een schietterrein dat vandaag duidelijk hoorbaar als zodanig werd gebruikt. Zou dat nou werkelijk iets bijdragen aan de slagkracht van ons leger? Ik houd het op weggegooid (belasting)geld. 

Lynx   Ik houd van hout. Het bos is mijn 'natuurlijke omgeving'. Wat een leven is er in het bos. Van mier tot groot wild, vos en zwijn, wolf en wellicht in de naaste toekomst ook wilde kat en lynx.

Weer   Met de lichte telelens hoef ik niet te dichtbij te komen. Prachtige dieren zijn het, bestand tegen weer en wind in zomer en winter.

Dode bomen vormen kunstwerken in het bos.

Gezwam   Deze berk heeft zich versierd met enkele prachtige zwammetjes. De berkenzwam betekent de dood van de boom, ik hoop dat deze zwammetjes geen kwade bedoelingen hebben.
Pas   Met de 55-200mm op de Fuji X-T3 is een pasfoto mogelijk zonder het dier te storen.

35 km   De route van vandaag. De app Outdoor active (Android) houdt het allemaal netjes bij. 






  



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen