28 juni 2022

Trip 70 Op weg naar Frankrijk - campers testen

Foto: Chajah Laros
Haast   Het is krap, op zondagavond thuiskomen na vijf weken Noorwegen en dinsdag weer vertrekken naar Frankrijk. Eén dag om foto's te uploaden, schoonmoeder op bezoek te hebben, te wassen, camper schoonmaken, post nakijken, formulieren invullen.... en meer.
De tocht - eerste etappe van de twee - verliep voorspoedig, ook over de RN. Altijd neem ik de tolweg, maar nu we de tijd hebben een keer niet. 

Camperplaats   Op de TomTom Camper zag ik in Évreux een camperplaats: Aire Camping-Car Park Evreux le Cadran, in het kort. Aan de Boulevard de Normandie. Maar eenmaal voor de slagboom bleek het toch minder eenvoudig er op te komen. Je zou een op te waarderen pasje moeten kunnen kopen via de automaat, maar dat werkte niet (het blijft Frankrijk). Een echtpaar dat er al stond sprak geen woord buiten zijn grens (Frankrijk hè), maar op de automaat ook een telefoonnummer.
Slagboom   Daar werd prima Engels gesproken. Ik betaalde via de creditcard, kocht een kaartje bij Camping-car park (300 terreinen in Frankrijk) en vanuit Parijs volgens mij deed hij de slagboom omhoog. Dat dan weer wel.
De eerste avond flink doorgewerkt: drie bladen willen artikelen over het caravan- en campernieuws voor 2023 ontvangen. Ik maak dat liever thuis, met twee grote beeldschermen voor me, maar dat gaat nu een keer niet. 

Idee   Gisteren nog een kort bezoek gehad van iemand die 'de bus' een keer wilde zien. Had in haar hoofd een VW-busje, en dat leek haar echt te klein. Onze bus, dat sprak haar en vermoedelijk ook haar echtgenoot wel aan. Benieuwd of ook daar een caravan plaats gaat maken voor een camper.

Oostenrijk   Vrienden gaan later dit jaar naar Duitsland. Voor een opdracht gaan wij nog naar Zwitserland: op de heenweg bezoeken we dan enkele dagen deze caravanners op een camping aan de Romantische Strasse.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen