07 april 2023

Oudenbosch: te nat gras en de basiliek

[Alle foto's: telefoon Pixel 7]

Zompig   Toen ik gisteren aankwam op CP Het Oude Bossche Veld in Oudenbosch was er een plekje vrij op het gras, waar ik tot maandag kon blijven staan. Nou, op het gras, met die regen... "Tot zaterdag kun je wel verhard staan", kreeg ik te horen. Dat deed ik uiteraard: vanaf zaterdag zou ik dan wel een andere plek zoeken. (Ik vond er twee in de buurt.) Maar door een annulering kunnen we nu toch blijven staan.

Tractor   Een ander ging vandaag wel op 'onze' plek van gisteren staan. En ja, die staat nu vast. Ik vind het best bijzonder dat zo veel camperaars deze fout maken. Ongetwijfeld komt deze er ook weer uit, maar voorkomen...

Update: met een kleine tractor en wat duwen is de camper uit de modder getrokken.


 

Druk   Het zal overal wel hetzelfde zijn: volle en overvolle camperplaatsen. Ook Het Oude Bossche Veld heeft pas vanaf maandag - wij vertrekken dan - weer plaats.


Asperges   Vanmiddag een korte wandeling gemaakt naar de basiliek. Direct naast de camperplek liggen de aspergevelden (vermoed  ik).

Update: niks asperges. Rabarber wordt hier warm gehouden!


Lente   Ook in Oudenbosch staan de tulpenbomen in bloei. De een nog mooier dan de ander. Jammer dat dit altijd maar zo kort duurt.

Miauw   Ik herinner me dit kattenverblijf van een vorige keer. De naam van het ras weet ik niet meer. Een volière met katten: het blijft niet-alledaags.


Sloop   Er staan mooie huizen in Oudenbosch. Maar ook genoeg minder mooie.


Brabantse logica   Nee, op inzameldagen niet parkeren. Maar welke dagen zijn dat? (En wat wordt er ingezameld: oud papier, schoenen, huisvuil?)


Korting   Ja, moet Poortvliet nu mee komen. Wij hebben daar alles al besteld... zonder korting.


Basiliek   Je zou het niet zeggen, maar dit is een gebouw uit de 19e eeuw vol 'nep' in het interieur. De eigenlijke reden voor mijn wandeling naar het centrum. Want nep of niet, het interieur is best indrukwekkend.


Rome   De Basiliek van de Heiligen Agatha en Barbara is een rooms-katholieke kerk. De kerk is gebouwd tussen 1867 en 1880 en is in 1912 tot basilica minor verheven. De kerk is een verkleinde kopie van de Sint-Pietersbasiliek, met het front van de Sint-Jan van Lateranen in Rome. De architecten zijn P.J.H. Cuypers en later G.J. van Swaay. 












 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Levelsysteem voor buscampers