18 april 2023

Bekeuring: te hard gereden

Handwerk   Te hard rijden: met de camper zal me dat niet snel gebeuren. In mijn auto ook niet: beide voertuigen hebben een cruisecontrol dus dan is het instellen - met de hand - van de toegestane snelheid niet zo ingewikkeld. Maar als ik dan eens in Haar auto rijd, dan gaat het dus mis. 
Op 30 november 2022 reed ik met Haar auto - en Zij zat naast me - om 23:43uur (!) over de Haringvlietbrug 6 km te hard. Je mag daar, door werkzaamheden - die alleen overdag plaatsvinden - tijdelijk niet 130 km/h rijden, maar 50 km/h. En ik reed daar dus, vermoedelijk was ik de enige auto toen, 6 km te hard. Kan gebeuren.
Trouwdag   Maar: op 17 april krijg ik op mijn officiële postadres een Tweede Aanmaning. En dat terwijl ik de verkeersboete zelf en de Eerste Aanmaning nooit heb gezien! Dat wordt dus bellen, naar het Centraal Justitieel Incassobureau. Met de vraag: ik heb toch netjes bij de gemeente mijn tijdelijke postadres opgegeven, wat ging er mis bij jullie? Maaike, van het CJI, hoort het vriendelijke aan. "De eerste brief is op 11 december verstuurd", meldt ze. Op onze trouwdag nog wel! Ze raadpleegt het gemeenteregister en ziet daar dat er inderdaad een ander adres staat. "U krijgt een nieuwe beschikking en u hoeft de EUR 49,40 voor te laat betalen niet te voldoen. Bent u gelijk van die huwelijksdatum af", lacht ze. Zo kan het dus ook. Blijft over een boete van vier tientjes. Maar die is mijn eigen schuld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Levelsysteem voor buscampers