27 april 2023

Trip 85 [2] Volle campings en camperplaatsen

Envelop   Vanmorgen in alle rust vertrokken vanaf de parkeerplaats bij Hindek en Cora in Veenendaal - te vinden via Park4Night. De kosten zijn 'een vrijwillige bijdrage'. Die stopte ik in de brievenbus.

Boem   Gisterenavond kwam er nog een bus op de P staan. Fransen, met twee jonge kinderen. Die gingen op hun fietsjes rondjes draaien. Ik vond het niet prettig en deed de schuifdeur open om ze tot enige afstand te manen. Tevergeefs: er botste er een tegen de camper. Een remkabel brak van haar fietsje. Ik sprak het kind toe en dat heb ik verder niet meer gezien (..). Pa kwam in niet eens zo slecht Engels (voor een Fransman) excuses aanbieden. Zag toen ook het interieur van hun camper. Ik zou mijn hond - als ik die had - een schoner en opgeruimder verblijf toewensen. Chaos: een ander woord heb ik er niet voor. Gelukkig geen schade aan de camper.

Buitenmens   Hindek is wel een bijzondere vogel. Hij gaat binnenkort enkele (pelgrims)routes lopen in Zweden. Dat is nog tot daar aan toe, maar het is de manier waarop die verwondert. Met de trein naar Malmö (EUR 61), dan lopen met zo'n 20 kg rugzak. Voedsel en drinken voor enkele dagen. Slapen doet hij 'wild', in een hangmat. (Deze winter nog in Drenthe, bij minus zes graden.) Een commandotoerist, zou ik hem willen noemen. Met louter vreedzame bedoelingen.

Brood voor buscampers?
Via de Jumbo vlakbij reden we eerst naar Ede, waar een achternicht woont. Leuk haar weer eens te zien en herinneringen op te halen, onder het genot van een tompouce uiteraard. Twee schattige hondjes heeft ze ook.

Daarna reden we naar de Heicohoeve, een camperplaats net onder Zutphen. In Zutphen bezoeken we morgen een vriendin. Afhankelijk van het weer fietsen we daar naartoe of nemen we toch onze Twin.

De Heicohoeve staat behoorlijk vol met campers. We staan aan een plasje, waarin een meerkoetenstel zich voorbereidt op gezinsuitbreiding. Ik hoorde ook al kikkers, mezen en de zwartkop zingen. Verderop baltsen kieviten. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen