02 mei 2023

[Trip 85 [4] Wandelen en fietsen in Drenthe

Tijd   Op zo'n dag zonder verplichtingen zetten wij geen wekker en doen we oneindig lang over ontbijten, nieuws lezen, tanden poetsen, wassen en aankleden. Lunchen deden we buiten de deur vandaag. Het is een frisse, bewolkte maar droge dag. Wandelweer. We lopen een flink deel onverhard. Drinken koffie in de Bospub. 

[Foto's: telefoon Pixel 7]

Bollen   Hier dichtbij de camperplaats staan tulpen in bloei. Als morgen de zon schijnt fiets ik daar nog even naar toe. Met een telelens op de camera en een statief er onder.




Hek   Wat een mooie hekken hebben ze hier toch. Het valt me elke keer weer op. En ze worden kennelijk ook nog nieuw gemaakt, zag ik vandaag tot mijn genoegen. Mooi, zo'n traditie in ere houden.

Overheid   In het Hunebedcentrum in Borger spraken we met een jongeman over taal en dialect. We konden even niet op de naam van de derde officiële taal in Nederland komen: ik zocht het dus op, op de website van de rijksoverheid. En ik vond het, inclusief een taalfout nota bene. Zie je deze ook, op de schermfoto hiernaast?
De jongeman vertelde dat het Drents een 'taal' is met veel meer nuances dan het Nederlands. Hij sprak er enthousiast over, leuk.

Groen   Het bos maakt zich op voor de zomer: in dit stuk bos is alles bruin en groen - meer kleuren zijn er niet. Ik zag vinken paren, bij de camper zit een koolmees te broeden. Geen wild gezien, zelfs geen wolf.

Poetsen   Uiteindelijk wandelden we camperplaats Stee in Lhee weer op. Vanmorgen zijn er veel méér vertrokken dan dat er vanmiddag bij zijn gekomen. Plek zat dus weer. Ik smeerde de zwarte delen van de Twin weer in, waardoor ze weer zwart zijn en niet grijs. De fietsen staan met opgepompte banden klaar voor morgen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Trip 100 [6] Stadscamping Bolsward