13 september 2024

CP in natuurreservaat

De vogelobservatietoren wordt gerestaureerd
Op één van de kampeerapps die ik gebruik vond ik gisteren deze camperplek: Naturum Takern, met een kleine nul boven de a. Er zijn een groot informatiecentrum aan het meer, een uitkijktoren om vogels te spotten en een wandelroute door het riet. En bovenal: we mochten hier 24 uur blijven staan. Gratis. Er zijn toiletten, verder niets. Vanmorgen vertrekken we hier weer.

Na de lunch maakten we een wandeling, daarna even lekker luieren en lezen. Ik ben intussen al weer aan het tweede boek van Karl May bezig: na De dood van Winnetou lees ik nu De boodschap van Winnetou. Vroeger ook gelezen, maar ik kan me praktisch niets meer herinneren. Heerlijk ouderwets taalgebruik, spannende scènes en taal omtrent rassen en vrouwen zoals dat nu niet meer kan.

Op verschillende plekken mag je hier
in je camper overnachten. Max 24 uur

Gisteren voor het eerst de camera ter hand genomen: al het voorgaande is met de telefoon gefotografeerd. Ja, natuurlijk zie je dat. Terwijl ik dit aan het typen ben en de radio aan staat hoor ik het toch: kraanvogels in de lucht. Donders, de verrekijker ligt in onze buscamper bij de Kabefabriek en de telelens leek me overdreven om een camper te fotograferen. Dom dom, dat ga ik volgend jaar anders doen. De vogels landen een stuk verderop. De trek is begonnen, kreeg ik via een speciale website al door. Morgen gaan we naar een plek waar ik er nog veel meer hoop te ... eh horen vooral dit keer. Zo'n indrukwekkend geluid - het bezorgt me kippenvel!

Ja, als er een tractor staat is Zij niet te houden.

Een prachtig natuur-informatiecentrum hier!

Meer op Polarsteps.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Levelsysteem voor buscampers