Staan op de beurzen in Nederland en Duitsland de hallen vol buscampers en kleinere campers, in Zweden heeft men de ruimte voor meer grotere voertuigen en aanhangers. Zoals deze caravan, waarmee tunnels en viaducten bepaald een uitdaging worden.
We zijn via een zij-ingang al even een hal in geslopen: de beurs hier in Jönköping gaat morgen pas open.
Het belangrijkste nieuws van Kabe is zonder twijfel de terugkeer van de Classic. Hier als prototype nog op de 'oude' Fiat Ducato, maar straks uiteraard op het nieuwste model uit Italië. Waarom deze terugkeer? Een kwestie van prijs. Een woordvoerder: "Er is een groep mensen die een Kabe willen maar daarvoor net niet genoeg geld hebben. In dat segment willen wij de concurrentie aangaan met andere merken: wij zijn in die prijsklasse nu niet aanwezig." Mercedes of Fiat, dat scheelt bijna 25.000 euro, volgens mijn zegsman hier.
Binnen en buiten wordt alles in gereedheid gebracht voor de 35.000 bezoekers die de komende dagen worden verwacht (Düsseldorf: 255.000 bezoekers). Nou is dit wel een ingewikkelde manier om je tatoeage op de rug te tonen.
De terreinen rond de beurshallen lopen langzaam vol. We ontmoetten ook de drie vertegenwoordigers van een groot Zweeds kampeertijdschrift: we zien elkaar jaarlijks in Düsseldorf, dus ook vorige week nog.
Om de stand van Kabe kun je hier niet heen. Dit is nog maar een deeltje... Op de voorgrond zie je Kabria staan: Kabe en Adria hebben een gezamenlijke verzekering hier. Kabe, Adria, SunLiving en Infinity kunnen het in Scandinavië sowieso goed met elkaar vinden.
Als gezegd: het mag hier wel wat groter. Veel campers van Morelo, Concorde, Carthago en Kabe natuurlijk (de fabriek is hier hooguit vijftien kilometer vandaan).
Ja, natuurlijk even naar de nieuwste Adria Twin kijken. Mooi, maar we zien geen steekhoudende zaken die om inruil vragen. En een hefdak willen we zeker niet.
Adria is trouwens ruim aanwezig hier in Jönköping.
Onder:
Ja, 4x4, dat kan in Zweden nou wel eens goed van pas komen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten