04 september 2024

Grote 'toys' voor stoere 'boys'

Op de Vestingdagen Hellevoetsluis 2024 stond ook een aantal bijzonder fraaie Amerikaanse trucks, met en zonder aanhanger. Mijn aandacht ging uit naar één van de trucks, die ik eerder zonder aanhanger in Hoeven op de American Day had gezien. Nu stond deze er met aanhanger, ingericht als camper en natuurlijk in de Amerikaanse stijl.

Meer foto's: klik hier

Andere, meer historische voertuigen, stonden er ook. Zoals deze Daf-vrachtwagens. Zo één - de blauwe op de foto hiernaast - had ik er als kind van Dinky Toys. Die zit nog steeds haarscherp in mijn geheugen. Het was een tankauto: rode cabine, donkergele tank.

Ook mooi: een oude RET-bus, Rotterdam dus. Ik heb heel wat in bus 33 gezeten: van Overschie naar het centrum. En bus 38, naar Haar. Een bus 33 - met dat getal dus - kwam ik ooit tegen op Cuba.

Een T-Ford uit 1921. Iets meer dan honderd jaar geleden. Er is wat veranderd in die laatste eeuw.










Onder

Volvo maakt ook geweldig mooie en indrukwekkende trucks. 





 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Levelsysteem voor buscampers