23 juli 2020

Campertrip 28 - Luxemburg / Ardennen (7)

Vandaag weer eens de fiets gepakt. Een klein ritje, naar enkele meren hier op nog geen 10 km afstand van de camping in Troisvierges. Die naam staat voor drie maagden - vanaf het begin ben ik daar naarstig naar op zoek geweest. En waarachtig: ik vond ze!




Niet zo zacht en warm als ik had gehoopt, maar ze bestaan in elk geval.

Bij de meren in Weiswampach is duidelijk ook een camping geweest: we fietsten over een terrein met vakken, door heggen omgeven, stroompalen en kranen. Met het staat er nu verwaarloosd bij, de gebouwen met hekken omgeven. Jammer, want het is een aantrekkelijke plek - ook voor camperplaatsen trouwens.

Het eerste meer werd vanmiddag uitsluitend bewoond door ganzen. In en rond het tweede meer was meer te doen: zwemmen, kanoƫn en in het weekend is er ook horeca met terras. Opmerkelijk (steeds weer): je hoort Nederlanders overal bovenuit. (Zijn wij een luidruchtig volkje?)

Morgen verplaatsen we ons een stukje in zuidelijke richting in Luxemburg. We staan dan op een camping die ooit te zien was in het TV-programma 'Ik vertrek'. Van een woonboot met een pedicurepraktijk in Loosdrecht naar een Luxemburgse camping. Maar het is haar gelukt, vermoed ik.

[Meer foto's: hieronder.]












Geen opmerkingen:

Een reactie posten