11 juli 2020

Campertrip 27 - Zeeland

Dit is en wordt geen gewone campertrip, kunnen we nu al vaststellen. Rijden met een caravan aan de haak, lekkage opnieuw van de Truma boiler, en gelukkig gaat er ook iets goed: alles is veilig in Zeeland aangekomen. Caravan voor dochter en kleinzoon, onze buscamper voor één nacht op dezelfde camping.
Het is best een hele trein, een buscamper van 640 cm lang en een Caravelair gezinscaravan erachter. Maar het rijdt prima: alleen een bocht op de camping was te krap: even afkoppelen was onvermijdelijk. Bij de foto: ik sta foto's te maken van de extra spiegels die ik heb gemonteerd voor (nog) meer zicht naar achteren.

Gisteren bouwde Mobiledrôme heel netjes, slim en creatief een 1000W omvormer in en een battery monitor. Veel plaats is er in een buscamper niet, maar in het luik onder de tafel(poot) is ruimte gemaakt door de bak met gereedschap te verwijderen, het gereedschap in eigen houders te zetten en daarnaast de omvormer te bevestigen. Prima! Het stopcontact en de afstandsbediening zitten dicht bij de bodem. De omvormer staat uiteraard alleen aan als er iets geladen moet worden en we geen 'walstroom' hebben.



Dochter en echtgenote volgen, kleinzoon Bram zit naast mij in de buscamper.

Onder de camper lekte er tien, vijftien druppels water per minuut. Het overdrukventiel. Een vaker voorkomende kwaal, vernam ik. Maar nu loopt er halverwege de rit naar Zeeland water over mijn vloer! Combinatie aan de kant: op de bodem rond de Combi is meer nattigheid, rond de plek waar de boiler geleegd kan worden ook. Bij een bevriende dealer onderweg langs: die zet heel vriendelijk en hulpvaardig één koppeling vast. Maar er blijft nattigheid voelbaar rond die driewegkoppeling. Maandag mag ik even bij Mobiledrôme langskomen. Liever nu even pech dan zoiets ergens verder weg... 

Stopcontact en afstandsbediening van de 1000W omvormer.
De batterymonitor van Victron (r). Net als de MPPT-lader en met dezelfde app op mijn telefoon afleesbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten