05 mei 2021

Trip 41 Zeeland - Zoutelande

Eind december vorig jaar was ik er ook al enkele dagen: Zoutelande in Zeeland. Nu opnieuw, met gezin van dochter en hun caravan.

Aso   Bij aankomst op onze plek is het me al direct duidelijk: de overburen zijn van het type aso. Luide stemmen, harde muziek, onfatsoenlijk taalgebruik. Ik meld me bij de receptie: dit houd ik geen week vol. Gelukkig is er begrip: morgen mag ik naar een andere plek. Dochter en schoonzoon denken nog na of ze ook verhuizen naar een rustiger plek.
Hieronder: telefoonfoto's.
Terrasje
   Vanmiddag eerst maar eens het strand verkennen en: ons eerste terrasje in maanden. Een strandpaviljoen. Achter glas is het prima: op het strand is het best fris.
Het strand bij Zoutelande. Ooit woedde hier de Slag om de Schelde. Het is Bevrijdingsdag vandaag, nietwaar?
Nee, vandaag nog niets gevangen. De bedoeling is schol, schar en later in het seizoen zeebaars. "Ooit zag ik dat hier een haai werd gevangen. Dat zou ik ook graag willen."


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Boordaccu uitschakelen