31 mei 2021

Trip 42 [6] Achterlijk mooi, die Achterhoek

Witte Wieven   Dagje fietsen, vandaag. Belangrijkste bestemming: de Witte Wieven. Jeugdsentiment voor mij. Ik was er met mijn ouders en broer, en ook met onze eigen kinderen.

Maar helaas: de uitspanning is er nog, maar de betovering die ik in het verleden ervoer is er niet meer. Te netjes, is het eigenlijk...

Wat er nog wel was: de overheerlijke krentenwegge. We namen een 'boterham' daar en kochten een halfje voor bij de koffie in de camper. (Ja, in de camper, want er zijn hier hinderlijk veel muggen 's avonds, als het windstil is.) Vanmorgen lagen er bij het toiletgebouw trouwens verschillende dode en halfdode meikevers. Daar ben ik geen liefhebber van...


Verder is het overal prachtig fietsen hier. Ik had een route via knooppunten uitgezet, met Lochem erin. Terug zijn we langs het Twentekanaal gereden. En even boodschappen gedaan in Harfsen. Omdat ze daar niet alles wat we wilden hebben hadden ben ik alleen nog even naar Eefde gefietst, waar een grote Coöp is.
De schapen zijn net geschoren: ze liepen er als magere scharminkels bij. De wol mag je gratis meenemen.
Woorden zijn toch overbodig? "Wij wonen in de Achterhoek", reageerde iemand enthousiast op een Facebook-pagina. Maar dat is jammer: het genieten hiervan kan pas volledig als je het niet voortdurend om je heen hebt. Vergelijk het met vreemdgaan - heb ik van horen zeggen.
De lunchplek van vandaag. Prachtige plek - naar wens in of uit de zon.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten