19 mei 2021

Winterkamperen: nu boeken

Het is misschien wat vroeg om aan winterkamperen te denken. Maar toen ik gisteren (..) eens bij wintercampings in Oostenrijk informeerde bleek mij al snel dat het storm loopt met de reserveringen. Wij willen, na een paar dagen CMT in Stuttgart, naar Oostenrijk. De drie 'uitverkoren' campings heb ik intussen vastgelegd. In de winter kiezen we voor luxe en comfort. Zwembad, restaurant, wellness, 16 Amp. stroom.

Zolang tevoren een camping vastleggen is niet direct 'des campers', maar in de winter en zeker na twee jaar corona wel zonder meer noodzakelijk. Want campings met plekken zijn hier dan zeldzamer dan een sneeuwpop in juli.

Wij beginnen - na drie dagen CMT, de grote kampeerbeurs in Stuttgart - in Nenzing, de Alpencamping met die naam. Heerlijk uitzicht, mooi zwembad (ook buiten verwarmd), lekker eten en drinken en (sneeuwschoenen) wandelen op hoogte.

Daarna bezoeken we Camping Hell. Dat klinkt niet hemels, maar dat is het wel: ik was er al eens in de zomer met een testcaravan. Topterrein!

Het derde terrein is Woferlgut. Aan de voet van de Grossglockner. In dit gebied was ik al enkele keren in de zomer, maar dan met de motorfiets: prachtige omgeving.

Wel een beetje gek, om nu al met de winter van 2022 bezig te zijn. Aan de andere kant: de voorbereiding is voor mij een belangrijk deel van de lol.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten