18 november 2023

Terug op de basis in Culemborg

 

De ochtend na de eerste nachtvorst dit seizoen in Drenthe 
op Camperparc Stee in Lhee - nabij Dwingeloo

Na nog enkele heerlijke dagen op Camperparc Stee in Lhee en een wandeling over het Dwingelderveld (ruim 11 km) ben ik weer teruggekeerd in ons tijdelijk, zo gastvrij aangeboden verblijf in Culemborg. Vanuit daar reden K. en A. met mij naar Breda, waar we ook mijn wederhelft weer aantroffen. We aten heerlijk en wandelden daarna naar het Chassétheater voor de toneelvoorstelling De plantage van onze voorouders, door de toneelgroep Orkater. (Waar ook een podcast over is - die ga ik nog luisteren, de anderen hebben deze al beluisterd.) Onderwerp: ons slavernijverleden. Geweldig goed gespeeld door de vier mensen op het toneel, en een indrukwekkend verhaal bovendien. Alle voorstanders van zwarte Pieten zouden deze voorstelling moeten zien.

Blijft indrukwekkend. Het idee dat
je hiermee in de ruimte kunt 'kijken'
Terug in Culemborg 
reed ik nog even langs het schadebedrijf Van Jaarsveld. Ik raakte onlangs met een spiegel een hek, bij het achteruitrijden in het pikkedonker tijdens een regenbui. Er was helaas niemand die even mee kon kijken - ik had gewoon vooruit naar beneden moeten rijden in plaats van achteruit. Gebeurt me niet meer. De spiegel werkt nog prima, maar een ongeschonden exemplaar is wel zo mooi. De prijs van zo'n spiegel...? 

Onderweg heb ik ook de LPG-fles weer gevuld. Die kostte elf euro. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Trip 101 [15] Slot Moritzburch