11 november 2023

Trip 97: Drenthe - terug op het Dwingelderveld

RCN-terrein De Noordster: midden in de natuur
Het plan was om een kleine week naar de kraanvogeltrek te gaan. In Diepholz (D), of bij het Lac du Der (F), als het weer daar beter zou zijn. Maar op beide plekken wordt regen voorspeld, en niet zo'n beetje ook. Omdat ik er - deze dagen solo - toch even uit wil verander ik het kraanvogelplan: ik rijd de camper naar Drenthe, de mooiste provincie van Nederland. Ik zoek een plek bij het Dwingelderveld. Drentse bossen in de herfst, dat moet wel mooi zijn. Regenjas aan en wandelen maar. Paddenstoelen zijn er vast ook. Naast de camper al!

Bij aankomst regent het pijpenstelen. De afstand tussen slagboom en receptie is groot genoeg om doorweekt te raken. Een telefoontje verricht wonderen: de slagboom gaat omhoog en ik mag bijna in de receptie parkeren. En gelijk maar even lunchen... 
Als het weer droog is rijd ik de camper naar plek 98, vul de watertank, maak het toilet gebruiksklaar, stroom aan (10 Amp.), vloerverwarming aan, camera pakken en lopen.

Telefoon uitzetten, staat er op dit bord. De radiotelescoop Dwingeloo raakt anders in de war. Ik heb hier nog nooit iemand zijn telefoon uit zien zetten overigens. En veel controle is er niet.

Net als overal heeft het in Drenthe stevig geregend. En nog steeds vallen er hoosbuien. Dat laat zo z'n sporen na hier. 

Een wolk zie ik beetje bij beetje opschuiven. Daar achter zit de zon. Ik besluit even te wachten. En ja hoor, hij komt tevoorschijn.

Paardrijden, dat geeft misschien wel net zo'n prettig 'vrij' gevoel als motorrijden. Deze dames hadden er in elk geval plezier in.




Hieronder: wat een landschap is dit. En let wel: ik heb nog geen drie kilometer gelopen.











   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Telefoonfoto's met 'Lange belichting'