09 november 2023

Tijd voor winterbanden

Prima service bij Profile in Roosendaal
Vorige winter sloeg ik een keer over: we zijn toen op 20 januari richting Spanje en Portugal vertrokken en daar leken winterbanden mij niet nodig. En dat was ook zo: we hebben geen sneeuwvlok gezien, heen noch terug. Maar dit jaar gaan we die kant niet op: ik voorzie eerder dat we in maart nog richting Zuid-Duitsland en Oostenrijk gaan. En dan: die banden moeten toch ook een keer worden gebruikt! Ik denk dat ik hierna toch voor vier-seizoenen-banden kies: die zijn intussen bijna zo goed of zelfs even goed in zomer en winter als zomer- en winterbanden. En dan ben je af van het steeds wisselen. 

Klein nadeel: als de vier-seizoenen-banden nog net genoeg profiel hebben voor de zomer volstaan ze niet meer voor de winter. En moet je ze dus eerder vervangen dan strikt genomen nodig zou zijn voor zomergebruik. Maar ach, nu betaalde ik 79 euro voor de wielwissel. Die bespaar ik me dan, met de tijd en de rit naar de garage.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Telefoonfoto's met 'Lange belichting'