09 november 2023

Putten legen

Op het adres waar wij nu tot de oplevering van ons appartement verblijven is men uiteraard op het riool aangesloten, maar niet rechtstreeks. Er is hier een put met een door een vlotter aangestuurde pomp die alles van het huis naar het riool pompt. Vraag me niet hoe en waarom, want dat weet ik niet. Jaarlijks moeten de putten worden leeggezogen van zand, steentjes en andere troep die er in terecht komt.

Dat moment was gisteren. De put is eigendom van de gemeente, maar ligt op het erf van de woningeigenaar. Ik hoorde een grote vrachtwagen die achteruit reed en besloot toch eens een kijkje te nemen. Behalve een tankwagen was er ook nog een bestelwagen met aanhanger, die pal tegen onze camper stond. Met lange slangen.

De klus was in een half uur geklaard. Een paar uur later kwamen de mannen terug - ik was toen alleen thuis. Ze waren wat vergeten. Bij de put ontdekten ze ook nog dat ze waren vergeten de putdeksel weer terug te leggen. Daar had wel een hond of kat in kunnen vallen... 'Daar moet ik bij de gemeente toch een aantekening van maken', grapte ik. Heel even zag ik zijn gezicht betrekken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Telefoonfoto's met 'Lange belichting'