25 september 2020

Trip 34 [2a] Eersel - Fotofair



Natuurlijk, het organiseren van zo’n evenement als de Fotofair is best ingewikkeld. Maar sommige dingen hoeven toch niet zo fout te gaan als ze nu gaan.

Bij het per e-mail reserveren van een camperplaats krijg ik als antwoord: “Wij hebben voor u een plaats gereserveerd voor 25 t/m 17 september. Graag inchecken bij onze receptie bij aankomst, dan zal u een plaats worden toegewezen. Aankomst tussen 12:00 - 19:00 uur.”

Dit lijkt er toch op dat de receptie van 12:00 - 19:00 uur bemand zal zijn. Rond 14 uur was ik er. Een jongeman bij de entree vroeg of ik voor een overnachting kom. “Zeker, maar waar is de receptie?” Die bleek gesloten. Maar ik kon gewoon een plekje gaan zoeken. En dat vond ik: plek zat.

Rond 15 uur reed een mevrouw langs de campers en verspreidde dit papiertje:

Om kwart over vijf belde ik het nummer van het restaurant op het terrein. “Dit nummer is niet in gebruik. De verbinding wordt nu verbroken.” Tot drie keer toe. Dan maar even die kant op lopen. Er staat een bord voor restaurant Zuyver: “Op vrij-za-zon vanaf 17:00 uur geopend voor bezoekers van de Fotofair.” Nou, dat treft. Maar nee, de eettent is gesloten. “O, dat is vreemd. En het telefoonnummer bestaat ook niet.” Niet waar, natuurlijk. Nou, zal ik dan nu hier even bellen? Het nummer klopt, zegt ze, maar ik krijg haar niet te pakken…

Naar de receptie. Ik betaal mijn overnachtingskosten en meld gelijk dat, in afwijking van haar mededeling mondeling en op papier, het restaurant het hele weekend is gesloten. “Is dat zo? Ik zal ze even bellen.” Met dat nummer krijgt ook de receptie het restaurant niet aan de telefoon.

Ik eet in de camper. En besluit daarna verbinding te maken met de wifi van het terrein. Je voelt ‘em al aankomen: die verbinding wordt niks. Terwijl ik toch behoorlijk vooraan sta.

Er zijn nog best verbeterpunten te vinden voor het landgoed Duynenwater. Ze mogen me bellen. Op mijn wel bestaande nummer.
Hou afstand, heet het hier. Het hele terrein hangt er vol mee... Ja, het kan wel, lekker informeel. Maar je ziet het - gelukkig - maar weinig.

Morgen naar de Fotofair. Dat wordt vast een leuke dag.

2 opmerkingen:

  1. Goedemiddag,
    Excuses voor alle miscommunicatie. Als nieuwe camperplaats is het voor ons ook even zoeken naar een goede / passende werkwijze, met bijbehorende communicatie.
    Hopelijk heeft u ondanks alles een fijne overnachting en mooie dag gehad op de FotoFair.

    Graag tot ziens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alle begrip hoor. En reken maar dat ik een hele leuke dag heb gehad. En heerlijk geslapen, met het geluid van heel veel regen op het dak. Goed ook dat er zondag wel toiletpapier beschikbaar was. En bij het weggaan vernam ik dat ik een pasje had kunnen krijgen/kopen voor de douches. Het komt vast allemaal goed: de locatie is prima, de omgeving mooi. Waarom hebben jullie nu op de plekken niet aan het water geen caravans toegelaten? Verdienen is verdienen toch...?

    BeantwoordenVerwijderen