01 november 2022

Trip 81 Op weg naar de kraanvogels

Vanmorgen was ik nog even bij Mobildrôme
voor een kleinigheidje. Of zal ik gelijk inruilen?

Frankrijk   De bedoeling was deze dagen naar Metz af te reizen, Frankrijk dus, voor een reportage over camperen daar in de Franse herfst. In juli van dit jaar had ik daarvoor al contact gelegd met het PR-bureau dat de promotie van de stad verzorgt. "Goed nieuws, je bent in november van harte welkom daar." Met enkele links. Ik vulde het formulier in met gegevens en eventuele wensen en daarna... werd het stil. Enfin, uiteindelijk ben ik maar eens gaan e-mailen. Toen ook dat niks opleverde werd het bellen. Nee, die persoon is er niet (ik had niet anders verwacht). Uiteindelijk verzet ik deze trip maar, want morgen is in Frankrijk een vrije dag en woensdag zou ik vertrekken. Nou goed, dat het in Frankrijk nooit 'Duits degelijk' of 'Zwitsers precies' is geregeld, dat weet ik. Maar dit slaat wel weer alles. En het komt de bestrijding van mijn vooroordeel (?) ten opzichte van Frankrijk niet bepaald ten goede.

Kraanvogels   Na Metz zou ik doorrijden naar het Lac du Der, voor de kraanvogels. Een lang gekoesterde wens is om ook eens in Duitsland de kraanvogels te 'bezoeken': met de camper voor de deur besluit ik dat dit daarvoor een even onverwachts als mooi moment is. Diepholz, ik kom er aan! Via Hengelo, waar ik de Marktplaats-koper van mijn tafelstudio blij maak met de bezorging hiervan. Opsturen bleek geen optie: veel te groot.

Samenvoeging  Bij Mobildrôme staan vanaf 3 januari aanstaande niet alleen campers, maar ook caravans - van De Vossenhoek uit Rucphen - in de showroom. Dat zal even wennen zijn... verder komt ook de kampeerwinkel van De Vossenhoek naar de showroom van Mobiledrôme. Benieuwd of dat gaat werken... Voor mij is het in elk geval een stuk dichterbij als ik gas of toiletvloeistoffen nodig heb.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten