06 november 2022

Trip 81 [6] De reis naar Rijssen - op zoek naar de wolf

Camperplaats Midas, Rijssen
Klop klop   Vanmorgen niemand meer gezien op de camperplaats, waar ik helemaal alleen stond. 'Ga daar maar staan', zei de jongeman, nauwelijks verstaanbaar door het geblaf van een hond. Toen ik er even stond werd er op de deur geklopt. Een mevrouw. 'Kan ik u helpen?' Helpen, waarmee?'Dit is privéterrein.' O, maar ik heb het gevraagd en het was goed dat ik hier ging staan. 'O, dan is het goed. Tschüss!' Een kwartier later wordt er weer geklopt. Een oudere man, de eigenaar, begrijp ik. 'Je mag ook daar staan hoor, dat is rustiger. En als je stroom wilt kan dat daar ook.' Nee, ik sta hier rustig genoeg en stroom is niet nodig. De man rekent vijf euro voor de overnachting. De volgend ochtend zie ik in Diepenau een veel leukere plek, bij een oud station... iets voor de volgende keer als ik hier naar de kraanvogels kom kijken.

Midas   Kunstgras op camperplaats Midas. Kocht gelijk een bus van 5 kg Ammovit voor het - dan niet meer chemische - toilet. Benieuwd hoe het werkt. Maar geen chemie, dat is de eerste winst.


 

 

Duurzaam   Camperplaats Midas werd in 2020 geopend. Ik heb er nog niet veel van gezien: eerst ben ik gaan wandelen en bij terugkomst begon het te gieten. Het inchecken gebeurt met een machine, reserveren kan ook en is eigenlijk nog eenvoudiger.
Er zou vanavond een Alpenhoord-demo zijn, maar met dit weer...

Bos   Mooie boswandeling gemaakt, via Routeyou het GPX-bestand gedownload en met Routes op de telefoon gelopen, ruim 5 km.

Jeneverbes   Bijzonder stukje heide, met historische waarde. Heide en jeneverbes groeien op arme grond: deze is ontstaan door de overbegrazing door schapen. Sommige struiken jeneverbes zijn meer dan een eeuw oud.




 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten