30 augustus 2020

Trip 33 - Oostenrijk (Niesmann + Bischoff + Bruckner) [8]

Wat een dag was dit weer. Vele jaren terug hoorde ik het Brucknerorgel spelen, toen door een Utrechtse organist die in een improvisatie alle tien de symfonieën van Bruckner langs liet komen. Mijn medereizigers waren allang naar buiten gegaan, maar ik was als betoverd blijven zitten. Wat een klanken...  

Het Brucknerorgel
En vanmorgen gebeurde dat weer. Tijdens de kerkdienst werd één van de zij-orgels gebruikt (klonk ook al mooi), maar bij de eerste noten van het Brucknerorgel aan het einde van de dienst veerde ik op: een werkelijk prachtig geluid daalde van grote hoogte op ons neer. Ik kan het niet met droge ogen aanhoren, zó intens mooi vind ik het. (Het zal erfelijk zijn: mijn vader was ook een groot liefhebber van kerkorgelmuziek.)

Niemand stoorde zich aan ons

Wij stonden vannacht geparkeerd op een gewone, niet verharde parkeerplaats bij de kerk. Er stonden nog twee campers, hoewel het geen camperplek is. Er is ook verder niks, op een openbaar, gratis en keurig (!) toilet na, een klein stukje verderop. Zelfs toiletpapier is daar aanwezig.

Hieronder meer beelden van Schärding, aan de Donau. Met een hoge waterstand, waardoor een deel van het stadje gesloten was.

Daarna plensde het, tot aan de camping in Drognitz toe. Ik durfde de bus eigenlijk niet goed recht te zetten, uit angst dat de voorwielen door zouden slippen op het drijfnatte gras. Misschien morgen de wagen maar even recht zetten.






De salade uit glas. Met een dressing, en de één met garnalen en de ander met stukjes kip. En een broodje.


 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten