07 augustus 2020

Trip 30: de Franse Ardennen [6] - Versterkte kerken en een boerencamping


Vandaag stuurde ik de buscamper langs een aantal versterkte kerken. Kerken met extra torens, schietgaten en meer. Om rovers, vijandelijke troepen en ander gespuis buiten te houden en de eigen bevolking te beschermen. Tussen de 15e en 17e eeuw zijn deze kerken versterkt. Een interessante geschiedenis.
In de eerste kerk - die eigenlijk anders gesloten is - had ik een bijzondere en wel heel toevallige ontmoeting: met de PR-dame van het toerismebureau die een en ander voor mij had voorbereid. Maar die ik nog nooit had ontmoet. Ze was onderweg met een Michelin-journaliste, de reden ook waarom de kerk open was. Heel bijzonder, zo'n ontmoeting.

Uiteindelijk ben ik terecht gekomen op een boerencamping op enkele kilometers van Signy-le-Petit, de kerk op de foto hierboven. Kost me bijna tien euro, die overnachting hier op Camping Du Pavillon.  (Dat ze toch niet wat meer vragen en daarvan de camping actueel houden...) De temperatuur is intussen absurd... Ik ga morgen met de volle airco aan richting huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten